Yndefuldt at acceptere Feedback en vigtig beskæftigelse færdighed

Med den langsigtede tendens til at beskytte medarbejdernes individuelle selvværd tilføjes en altoverskyggende bekymring over dyre medarbejder retssager, er ansvarlighed mere et buzzword end en måde at leve på de fleste virksomheder.

Dette er en sindstilstand, der har eksisteret siden 1960 ‘ erne, så den gennemsnitlige medarbejder har aldrig modtaget virkelige kvalitet negativ feedback–slags feedback, som kan hjælpe med at overraske ham eller hende ud af karriere-flot adfærd og mod en mere indbringende og succesrig arbejde liv.

Smart arbejdsgivere indse, at mennesker er deres eneste holdbare konkurrencefordel. Virksomheder ansætter dette år vil være på udkig efter folk, der er dygtige på deres områder af ekspertise og der energize de andre mennesker, med hvem de arbejder. Dette vil holde sandt for traditionelt ansatte såvel som selvstændige entreprenører, der vil fortsætte med at gøre en større og større del af arbejdsstyrken.

Må ikke vente til denne nye verden af beskæftigelse, Forbered dig nu for at få feedback fra andre, der vil hjælpe dig med at udvikle sig til den magtfulde person, du kan. For det første Begynd at ændre den måde, du føler om at modtage feedback. Lytte til de beskeder, du får fra dem tæt på dig: din ægtefælle, børn, nære venner, andre familiemedlemmer. Nedskrive dem og betragte dem som stof til eftertanke. Begynd at analysere fælles stykker af feedback objektivt og udvikle ideer om, hvad du kan gøre, hvis du ønskede at ændre deres opfattelse.

En vigtig faktor at huske om alle feedback: det er en udtalelse kommer fra en anden person ‘s unikke perspektiv. Det er op til dig at overveje det eftertænksomt, sammenligne det med andre feedback, du har modtaget og gøre noget positivt med det. Det er umuligt for os at se os selv som andre ser os, men meget vigtigt, at vi ikke tillader disse blinde pletter at bringe vidunderlige muligheder.

Her er et system til at tage i feedback for maksimalt udbytte:

Når du modtager feedback, lytte uden bemærkninger, se direkte på personen. Når de er færdig, ikke gøre nogen udtalelser, men må stille spørgsmål hvis du afklaring. Ikke acceptere, ikke benægte og ikke rationalisere. Fordi vi er sjældent lært at give feedback godt, vil du ofte få feedback, når giveren er vrede over noget i øjeblikket. Kvalitet feedback kan være følelsesladet, når det rører et dybtfølt spørgsmål, men det er ikke misbrug. Hvis en kollegas kritik kommer til dette punkt bør du bede om at stoppe drøftelserne og har det på et andet tidspunkt når køligere hoveder forrang.

Genkende mod sig benyttede til at give dig feedback og overveje det en oprigtig gave beregnet til at hjælpe dig med at vokse. Takker giveren for feedback – gøre det kort, men du kan sige oprigtigt, noget som “Du har virkelig givet mig noget at tænke over, tak.” Det er svært at føle real appreciering når du høre negative budskaber om din adfærd, så det er vigtigt at have enkle ord taknemmelighed forberedt i god tid.

Straks skrive ned alt hvad du kan huske af den feedback, optage så mange ord bruges af giveren som muligt. Tillad dig selv mindst 2 dage til at behandle oplysninger, tage nogen indsats for at ændre din opfattes adfærd. Se hvad du gør, og hvordan andre reagerer på den. Efter et par dage, gå tilbage og se på din oprindelige noter. Tag de emotion-pakket ord og kigge efter den grundlæggende budskab.

Ved at feedback kan være svært at modtage, selvom vi anmode om det og er taknemmelig for det. Selv om det er simpelthen en anden persons opfattelse, kan det ryste op dine følelser omkring dig selv. Planlæg at gøre noget rart for dig selv når du ved, du står over for hård feedback. Forsøge at gøre noget, der styrker selvværd – middag med venner, eller deltage i en aktivitet, som du er særligt gode til.

Diskuter feedback med venner eller andre hvis holdninger du respektere, men spørg dem om ikke at reagere på meddelelsen. Fortæl dem du søger kun sympati til vanskeligheden ved at gå gennem en streng selvudvikling proces, men at du ikke ønsker dem til at være enig eller uenig med feedback. Det ville være normalt at vil afkræfte negativ feedback og få andre til at hjælpe dig, men du vil miste, hvad kan være en kritisk Gran af sandhed, hvis du gør.

Bruge feedback på en positiv måde som hurtigt som praktisk muligt, ikke med giveren, men med andre. Over tid kan du selv ønsker at fortælle andre let minde dem om, hvis du smutte tilbage til gamle måder. “Jack, jeg ønsker ikke at bug dig, men du bad mig minde dem om, hvis du begyndte at komme på disse rapporter.”

Du er klar til at modtage feedback når du:

Ønsker at kende dig selv som andre ser dig og du er klart, at dette er deres opfattelse, ikke nødvendigvis hvad er sandt om dig indeni.

Har tillid til dine medarbejdere til at pleje nok om din udvikling til risikerer at give deres mening til kende.

Har et sted uden for arbejde, du kan tale det igennem.

Have muligheder for yderligere feedback, så du får valideringen af de ændringer, du har foretaget.

Ting du kan gøre nu for at få mere feedback på arbejde:

Finde ud af, hvis din arbejdsgiver har en 360 graders gennemgå program eller er villig til at indrømme jer hen til arbejde med jeres personaleafdeling at udvikle en feedback program skræddersyet til dig.

Se tilbage på gamle ydeevne anmeldelser og se om der er fælles kommentarer du kan bruge.

Overveje at hyre en personlig udvikling coach til at give dig alternative metoder til at få feedback, såsom personlighed test.

Beslutte at bruge feedback til at få en forfremmelse eller ændre karriere retning, så du har en grund til at blive involveret i processen.

Som du kommer til at kende dig selv bedre, vil feedback blive mindre smertefuldt. Du lære at sætte det i et større perspektiv og hvordan man gør det muligt at hjælpe dig med at opnå dine drømme.

One Comment

Add a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *