Administration af opad

I udfordrende tider bliver nogle gange din chef adfærd uregelmæssig. Hun kan overmanage eller undermanage du og dit arbejde. Hun kan miste synet af alle de ting, du arbejder på. Du kan ikke være sikker på, hvad din chef prioriteter er; de ændrer dagligt.
Omkostningerne i forbindelse med denne business sygdom er mange herunder: savnet deadlines og muligheder, arbejder på uvigtige opgaver, unddragelse, frustration, udseendet af inkompetence, stress og udbrændthed.
Hvad kan du gøre? Du har tre muligheder:
Komme i Front
Tage tid til at forstå din chef:
• Mål: Hvad er hans forhåbninger? Hvordan kan du hjælpe ham med at nå dem?
• Problemer: hvilke fælles problemer forhindrer, at din chef bliver mere effektiv? Er nogen af din chef problemer dine stærke sider? Kan du tage ansvar for møder, kommunikation, planlægning, opfølgning, etc?
• Verden: beskrive verden fra din chef perspektiv. Hvem er spillerne?
• Pres: Hvad pres er placeret på din chef? Hvordan kan disse belastninger påvirke ham? Hvordan kan de påvirke prioriteter? Hvordan kan de påvirke dit job?
• Boss: hvilken slags en boss virker din chef? Hvordan kan dette påvirke din chef?
Proaktivt nærme din chef med en måde du kan hjælpe med at løse en af hans eller hendes problemer.
Get i ryggen
Anerkende, at din chef er i sin stilling på grund af tidligere succeser og dokumenteret kompetence.
Tjek din holdning. Er du støtter? Eller du klage?
Tjek dit ego. Har du virkelig en vanskelig/inkompetente boss? Eller din chef har svært/inkompetente medarbejdere?
Vis støtte og opmuntring.
Være specifik i din positiv forstærkning.
Altid give konstruktiv feedback personligt og privat.
Erkende at dit forhold til din nuværende chef er afgørende for din fremtidige succes.
FÃ¥ sammen med
Forstå og arbejde med din chef stil:
• Give “handlingsmenneske” boss resultater og spilde ikke tid pÃ¥.
• Støtte “taler” boss’s intuition og behovet for anerkendelse; give sikkerhed.
• Rumme “lytteren” boss’s behov for at tale tingene ud før det bliver til business.
• Præsentere “tænker” boss med logik og detaljer.
Erkende at dit forhold til din chef er et forhold af gensidig afhængighed af to mennesker med styrker og svagheder. Få at vide, din chef og få at vide din.
Hvis din chef kommer til dig med en krise, forblive rolig og indsamle relevante oplysninger: Hvad er virkelig ønskede? Af hvem? Hvornår? Hvordan skal det bruges?
Kommunikere, hvad du gør, især oplysninger, der kan påvirke din chef (kundeproblemer, projektet skred, osv.) Din boss bør aldrig blive fanget af overraskelse som følge af din manglende til at kommunikere.
Når hæve problemer, komme med alternative løsninger, og din anbefaling allerede identificeret.
Altid være ærlig og pålidelig.
Være den medarbejder, som du ønsker dine medarbejdere til at være. Model den adfærd, du ville forvente fra dine medarbejdere.

Add a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *